Gry arena
Jeżeli jesteś fanem gry arena to właśnie tutaj będziecie mieli do wyboru kilkanaście zamieszczonych przez nas gier. Oczywiście to nie koniec już niebawem dodamy nowe gry związane z areną w które możecie pograć online. W takim miejscu przyjdzie nam w takich grach walczyć i pokonać wrogów z jakimi przyjdzie zmierzyć się nam podczas niezwykle wymagającej potyczki.
Total War: Arena to internetowa gra strategiczna, która łączy w sobie elementy RTS (strategia czasu rzeczywistego) i MOBA . Jest to spin-off bestsellerowej serii Total War zainicjowanej w 2000 roku wraz z wydaniem Shogun: Total War. W przeciwieństwie do swoich poprzedników, nie jest ono określone w żadnym konkretnym okresie historycznym; zamiast tego pozwala graczom wcielić się w rolę licznych dowódców w różnym wieku.
Gra została opracowana przez Creative Assembly, twórców serii Total War oraz wiele innych dobrze przyjętych tytułów, w tym Viking: Battle for Asgard, Stormrise i Alien: Isolation.
Mechanika
Istota Total War to epickie bitwy toczone między dwoma rywalizującymi drużynami po dziesięć graczy. W walce każda osoba kontroluje trzy wybrane jednostki (na przykład: piechota, łucznicy, pikinierki itp.) Prowadzone przez dowódcę. Wśród dostępnych przywódców są tacy legendarni wojownicy jak Aleksander Wielki, Scypiona Afrykańska, Leonidas, Germanik, Milicjanci i Juliusz Cezar. Każdy z nich ma unikalny styl walki i umiejętności, które mogą zmienić sytuację w krytycznym momencie. Na przykład: piechota grecka Leonidasa może zamknąć swoje szeregi, by stawić opór praktycznie każdemu wrogowi. Natomiast piechurzy Milicjantów mogą atakować przeciwnika, przykrywając się tarczą lub, alternatywnie, rzucić je, aby uzyskać premię prędkości ruchu i łatwo złapać uciekających wrogów.
Celem gry jest przejęcie bazy wroga lub wycięcie wszystkich sił przeciwnika. Rozgrywka ma do tego znaczącą głębię taktyczną - umiejętna współpraca pomiędzy członkami drużyny ma więc kluczowe znaczenie dla zwycięstwa. W praktyce, każdy współgracz jest odpowiedzialny za działania bojowe odbywające się w "jego" części mapy, chociaż często musimy przyjść do pomocy naszego sojusznika, gdy jego jednostki nie mogą utrzymać swojej pozycji, więc wynik bitwy nie zależy na akcje jednego gracza, ale wszystkie.
Zarówno systemy walki, jak i rozwoju w grze Total War przypominają nieco rozwiązania znane z World of Tanks. Gra wykorzystuje charakterystyczny podział na klasy. Zdobywszy doświadczenie w kolejnych bitwach, odblokowujemy nowe rodzaje jednostek i rozwijamy te, które już posiadamy, na przykład wyposażając je w lepszą broń. Stopniowo poprawiamy także umiejętności naszych dowódców. Ponieważ gra wykorzystuje darmowy model biznesowy, możemy kupować unikalne jednostki i elementy estetyczne za prawdziwe pieniądze. Jednak mikrotransakcje są zaprojektowane w sposób, który nie daje żadnej faktycznej przewagi w walce graczom, którzy chcą wydać pieniądze.
Quake III: Arena to trzecia pełnoprawna odsłona popularnej serii strzelanek pierwszoosobowych, znanych z rewolucjonizowania i ponownego odkrywania gatunku. Twórcy z id Software postanowili opuścić poprzednią formułę i skupić się całkowicie na trybie dla wielu graczy. Gra została wydana w 1993 roku na komputery osobiste (Windows, Linux i Macintosh), a rok później została przygotowana konwersja do SEGA Dreamcast.
Wątek
Ze względu na charakter tytułu, fabuła Quake III została napisana jedynie w szerokim zakresie. Podczas gry przyjmujemy rolę jednego z największych wojowników, którzy stają naprzeciw siebie na specjalnie przygotowanych arenach do zabawy z kosmiczną rasą Vadrigars.
Mechanika
Jeśli chodzi o mechanikę, gra Quake III nie różni się zbytnio od tego, co możemy zobaczyć w trybach multiplayer poprzednich gier. Rozgrywka jest znacznie szybsza niż w Quake II, choć nie tak szybka jak pierwsza rata. Arsenał 9 dobrze wyważonych broni pozostał do dyspozycji graczy: rękawica, karabin maszynowy, strzelba, granatnik, wyrzutnia rakiet, działo oświetleniowe, karabin, pistolet plazmowy i potężny BFG 10k, dzieląc pewne podobieństwa z modelem z serii Doom. Broń pojawia się w regularnych odstępach czasu, w określonych punktach na mapie, podczas gdy każda z nich działa najlepiej w różnych sytuacjach. W przypadku śmierci gracz traci całą swoją broń i odradza się dwoma przypadkowymi działami o dość skromnej sile hamowania.
Gra zawiera znak towarowy serii: power-upy, które przywracają określoną ilość zdrowia lub pancerza, zwiększają szybkość poruszania się lub siłę hamowania broni. Niektóre z nagród power-up niewidzialność, zdolność teleportacji lub latać, a nawet ograniczona czasowo niezwyciężoność. Jedną z głównych innowacji jest możliwość zarabiania różnych nagród, nagradzanych za spektakularne działania, takie jak przekraczanie mapy bez umierania lub określona liczba trafień lub fragów.
Tryby gry
W przeciwieństwie do poprzednich części serii, Quake III koncentruje się głównie na trybach dla wielu graczy. Wśród dostępnych trybów znajdziemy: Free for All (FFA) - klasyczny deathmatch, w którym każdy gracz jest liczony na własne zasługi, Team Deathmatch (TDM) - wariant drużynowy FFA, Turniej - pojedynek pomiędzy dwoma graczami i Capture the Flag - gdzie gracze mają za zadanie ukraść flagi innych drużyn, jednocześnie broniąc własnych. W zależności od wybranego trybu, do 16 graczy może jednocześnie brać udział.
Gra ta zawiera również tryb dla pojedynczego gracza, który jest serią potyczek przeciwko przeciwnikom kontrolowanym przez AI. Potyczki są pogrupowane w siedem rozdziałów z rosnącym poziomem trudności. Dostęp do kolejnych rozdziałów jest odblokowywany po pokonaniu wszystkich map na każdym etapie. Całość dopełnia tryb Skirmish - starcie z botami, w którym możemy dowolnie modyfikować parametry gry.
Aspekty techniczne
Podobnie jak w poprzednich grach z id Software, grafika Quake III jest na wysokiej jakości (na lata 90), ale kolejna generacja id Tech 3 nie przynosi tylu zmian co dwie poprzednie części. Projekt mapy pozostał wierny naturze serii, łącząc elementy gotyckie i nowoczesną technologię. W porównaniu do poprzednich tytułów, cała gra jest minimalistyczna i ma dużo żywszą paletę kolorów.
Niewątpliwą zaletą Quake III jest otwarta struktura gry, umożliwiająca graczom tworzenie własnych modyfikacji. Doskonałe efekty dźwiękowe są punktem kulminacyjnym gry, z komentatorem komentującym wydarzenia wyświetlane na arenach i naprawdę energiczną ścieżką dźwiękową, która zawiera utwory z Sonic Mayhem i Front Line Assembly.