W tego rodzaju grach będziemy poruszali się po górach i tam też walczyli lub wykonywali przeróżne misje oraz je kolorowali. Zerknij na gry góry jakie zgromadziliśmy w tym dziale dla gracza. Czekać na nas będą tam różnego rodzaju zadania. Będzie to między innymi wspinaczka po górach jak też jazda motorem i samochodem w szczególności polecana dla chłopców. Są to proste składniki, ale Studio MDHR tworzy serię emocjonujących i różnorodnych spotkań wokół nich. Bossowie nie ograniczają się tylko do wielu różnych schematów ataków, ale przyjmują kilka różnych form. Niektóre grają jak pościg, podczas gdy inne ograniczają się do pojedynczej, klaustrofobicznej przestrzeni. W pewnym momencie użyjesz parowania do popchnięcia wózka do przodu lub do tyłu podczas wyścigu wzdłuż pociągu; w innym uderzysz trampoliny, by usunąć wysokiego wroga. Tymczasem elementy losowe zachowują świeżość, co oznacza, że nie można po prostu nauczyć się wzorów na pamięć i polegać wyłącznie na pamięci mięśniowej.
Ogromną częścią apelu Cupheada jest zobaczenie, jakie dziwaczne potwory czekają na ciebie w następnej kolejności.
Skąpię w szczegółach, ale to dlatego, że ogromną atrakcją Cupheada jest zobaczenie, jakie dziwaczne potworności czeka na Ciebie w następnej kolejności. Nie znaczy to, że będziesz miał wiele czasu, by podziwiać zdumiewającą, ręcznie rysowaną animację, ponieważ będziesz tak skoncentrowany na laserze, aby przetrwać, gdy tylko spiker odpuścił formalności. Dopiero po fakcie można naprawdę docenić pomysłowość animacji i projektowania tych spotkań. I to nie tylko ładna twarz, ze ścieżką dźwiękową big bandu, która jest bliska dopasowania do wizualnych, a jednym z jej elementów jest numer jazzowy uptempo, który krótko przechodzi w Ride of the Walkers.
Szefowie pucharów mogą zostać pokonani na dwóch poziomach trudności: Prostym (co jest kłamstwem) i Regularnym (twardym). Pokonaj ich w prostym stylu, a będziesz mógł się rozwijać, ale to zamknie finał, co oznacza, że przegapisz nieistotną część gry. Przydatne jest uczenie się lin w ten sposób, ponieważ wielu bossów używa różnych wzorców ataku na Regular lub przyjmuje nową formę, której nie zobaczysz w Simple. Innymi słowy, aby zobaczyć wszystko, będziesz musiał zrobić to na własnej skórze.
Trudność jest oczywiście subiektywna, ale chociaż nie ma wątpliwości, że niektórzy idioci, którzy twierdzą, że Cuphead jest zbyt łatwy, większość uzna go za twardy orzech do zgryzienia. To, czy jest uczciwe, jest ważniejsze. A odpowiedź brzmi: przeważnie. Czasami nie jest, i często te zmienne, które psują rzeczy, z platformami i wrogami ustawionymi w taki sposób, że podejmujesz nieunikniony cios bez żadnej prawdziwej winy. Takie incydenty są stosunkowo rzadkie, ale w grze tak wymagającej, jak to, frustrujące jest to, że czasami potrzebujesz odrobiny szczęścia, aby się przedrzeć. W grze, która zdobywa zaufanie, ustanawiając jej zasady i pozostając wiernym im, jest kilka momentów, w których nie kończy się ona z końcem.
Mimo to 95 procent stanowczego, ale sprawiedliwego do pięciu procent bzdur to ponad dopuszczalny stosunek do tego, co wyraźnie było pracą miłości. Nie ma powagi cynizmu w stosunku do Cupheada: od jego estetyki po systemy, to celowo odbiegający od trendu i całkowicie własny. Choć jest to trudne, w końcu to naprawdę warto krzyczeć.