Gry bitwa to zbiór ciekawych gier przeznaczonych dla chłopców. W tego rodzaju grach masz pewność, że bitwa czyha na Ciebie gdzieś za rogiem w grze. Będziemy walczyć na różnego rodzaju terenie z różnymi przeciwnikami. Nie ważne jaką taktykę przyjmiecie, ważne jest natomiast to aby bitwa w tej grze została wygrana przez Was. Do spełnienia tego zadania macie sporo gier, które w tej kategorii zostały przygotowane dla chłopaków do gry.
W świecie, w którym Związek Radziecki wygrał Zimną Wojnę, na ulicach Ameryki toczy się ostry konflikt. Wcielając się w postać Christophera Stone'a, gracze ewoluują od przeciętnego nowojorczyka w nieustraszonego patriotę, który rekrutuje i prowadzi armię bojowników o wolność na ulicach Nowego Jorku. Freedom Fighters łączy głębię gry opartej na składzie z intensywnością akcji wojennej rozgrywającej się na ulicach, w metrze i budynkach w mieście.
Kluczowe cechy:
* Ewolucja postaci, która przekształca głównego bohatera z przeciętnego człowieka cywilnego na najsilniejszego wojownika Freedom Fighter na świecie.
* Element oparty na szybkim składzie, który umożliwia graczom rekrutację i poprowadzenie do 12 Freedom Fighters w walce.
* Intensywne, miejskie scenariusze wojny partyzanckiej, od niewielkich misji sabotażowych po wielkie bitwy, w których gracz musi pokonać wrogie instalacje.
* System rekrutacyjny oparty na Charisma daje graczom punkty za uratowanie więźniów lub przechwycenie kluczowych instalacji.
* Różnorodność broni, w tym karabiny maszynowe, granaty rakietowe i koktajle Mołotowa.
* Środowisko i pory roku będą ewoluować w miarę upływu czasu. W miarę postępów w grze miasto powoli ulega degradacji i przekształca się w ogromne pole bitwy.
* Ulepszona technologia renderowania za pomocą silnika Lodowca Io Interactive, który zapewnia niesamowite efekty specjalne 3D, takie jak oświetlenie w czasie rzeczywistym, deszcz, śnieg, dym i eksplozje.
* Bogate dźwięki otoczenia, takie jak krzyki podczas bitwy, szczekanie komend i muzyki ustawiające tempo i nastrój rozgrywki. Muzyka skomponowana przez Jespera Kyda i wykonana przez węgierski chór radiowy.
* Obsługa wielu graczy - do czterech graczy w trybie podzielonego ekranu w wersjach konsolowych.
Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter 2 to druga odsłona w podserii istniejącej w popularnej serii taktycznych gier akcji o elitarnym składzie żołnierzy zwanym Ghosts. Historia pojawia się wkrótce po zakończeniu pierwszego GRAW. Wpadasz w wyimaginowany konflikt na pograniczu USA i Meksyku. Wojna domowa między lojalistami a rebeliantami szaleje w tym drugim, co zagraża bezpieczeństwu północnego sąsiada kraju. Kapitan Scott Mitchell i jego załoga lądują w pobliżu meksykańskiego miasta Ciudad Juarez, a później udają się do obrony USA po lewej stronie Rio Grande, w El Paso w Teksasie.
Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter 2 przedstawia możliwy scenariusz działania żołnierzy w najbliższej przyszłości. Duchy są wyposażone w supernowoczesną broń i prototypowe narzędzia (specjalne mundury polowe ACU, samolot rozpoznawczy UAV lub pojazd zaopatrzeniowy Mule). Ponadto w niektórych misjach oferowane jest dodatkowe wsparcie, np. przez latające drony zwiadowcze, ciężko opancerzony czołg M1A2 Abrams i śmigłowiec AH-64D Apache z wyrzutniami rakiet na pokładzie.
Kolejną godną uwagi cechą jest bardziej zaawansowany interfejs użytkownika w porównaniu z pierwszym GRAW. To pozwala np. aby szybko przełączać się między różnymi kamerami, aby pomóc Ci zaplanować precyzyjną taktykę. Autorzy ulepszyli także Sztuczną Inteligencję zarówno wrogów, jak i żołnierzy gracza.
Gra oferuje nowy tryb gry wieloosobowej (Recon vs. Assault), który stawia Ghosts i meksykańskie siły zbrojne przeciwko sobie. Ci pierwsi mogą używać całego wyposażenia dostępnego również w kampanii dla jednego gracza, więc oczywiście mają przewagę techniczną (w tym takie wyposażenie, jak karabiny snajperskie zdolne do penetrowania cienkich ścian oraz zdolność wykrywania i pokazywania pozycji wroga na HUD). Z drugiej strony Meksykanie dostają naprawdę ciężki ogień, w tym karabiny szybkostrzelne, wyrzutnie rakiet, itp. Ponadto odradzają się po śmierci, podczas gdy amerykańscy komandosi, po zabiciu, muszą czekać aż do końca rundy.