Jeżeli chcecie zarządzać własnym gospodarstwem rolny to doskonałą okazję macie jeżeli wybierzecie gry gospodarstwo. Zarządzać tu będziecie własną ziemią i jeździć maszynami rolniczymi. Kilka nowych gier już w niebawem dla Was. Mamy możliwość również uprawiania tutaj ziemi na której będziemy sadzić przeróżne warzywa, owoce, następnie zbierać plony i je sprzedawać. W ten sposób zarobione pieniądze przeznaczamy na jego rozwój. Zajmować się również będziemy hodowaniem zwierząt od krów po świnki skończywszy. Wielu programistów próbowało ulepszyć swoje gry strategiczne w czasie rzeczywistym do form, które dobrze współpracują z kontrolerem, ale niewiele prób doprowadziło do czegoś, co mogłoby konkurować z tymi zbudowanymi wokół myszy i klawiatury. Najnowszy "Tooth and Tail" gry Pocketwatch sprawia, że ten trend nie jest czymś, czym nie jest. Obejmuje kontroler zamiast traktować go jak przeszkodę.
Rewolucja odbywa się w krainie gadających zwierząt. Rozrzutny, pikselowy świat Tooth and Tail przywołuje na myśl mieszankę Animal Farm i Redwall, gdy urocze zwierzęta zostają uwikłane w zaciekłą polityczną i klasową wojnę. Pozornie, Longcoats, Commonfolk, KSR i cywilizowane frakcje walczą o mięso, ale pod spodem jest mnóstwo urazów i bigoterii.
Prowadząc wojnę, przeciągając wszystkie te słodkie wiewiórki i sowy na śmierć, są grupą charyzmatycznych generałów. Ci liderzy są waszym oknem na świat, rozmawiają z żołnierzami i kumplami w ośrodkach przed walkami, które przyczyniają się do wojny domowej w kampanii. Są jedynymi postaciami, które możesz bezpośrednio kontrolować, zręcznie unikając wielu problemów związanych z grami strategicznymi opartymi na kontrolerach.
Zamiast przywoływania gier Halo Wars i innych opartych na kontrolerach gier strategicznych czasu rzeczywistego, Tooth i Tail dzielą więcej podobieństw z Pikmin i Little King's Story.
Przywódcy ci mogą plądrować budynki, nakazać żołnierzom wycofanie się, przejść do ich pozycji lub zaatakować określonych wrogów i zbadać proceduralnie generowane pola bitew. Ogólnie rzecz biorąc, losowe mapy to dobra rzecz, mieszanie różnych rzeczy i powtarzanie prób w misjach kampanii nieco się różni, chociaż pokolenie proceduralne od czasu do czasu wykasowuje niewyważoną lub trudną do odczytania mapę. Jedyną rzeczą, której przywódcy nie mogą zrobić, to walczyć, mimo że są dobrzy w ucieczce z niebezpiecznych sytuacji.
W grę nie wchodzi gimnastyka palcowa, bez względu na to, czy grasz z kontrolerem, czy używasz WASD i myszy, ponieważ zamówienie nigdy nie wymaga więcej niż jednego naciśnięcia przycisku. Nawet budynek jednostkowy został uproszczony, ponieważ każdy z twoich "warrenów" pozwala na wybranie konkretnej liczby jednostek i będzie uzupełniał twoją armię tak długo, jak długo masz żywność i nie osiągnął tego limitu. Oznacza to, że nie musisz ustawiać w kolejce zamówień na budowę, pozwalając skupić się na walce, a nie na administratorze.
Zamiast przywoływania gier Halo Wars i innych opartych na kontrolerach gier strategicznych czasu rzeczywistego, Tooth i Tail dzielą więcej podobieństw z Pikmin i Little King's Story. Dowództwo wojsk w szczególności powinno być znane, jeśli grałeś w którąkolwiek z gier. Przenieś swojego dowódcę w kierunku wrogów (myśl o dowódcy jako kursorze w bardziej tradycyjnych RTSach) i naciśnij przycisk, aby przyciągnąć ich dookoła lub przytrzymaj, aby skupili się na celu. To wspaniałe uczucie, usuwając wiele mikro-zarządzania, które po prostu nie są możliwe, nie mówiąc już o zabawie, jeśli nie używasz myszy i klawiatury. Ale Zęby i Ogon są o wiele szybsze, a ich walki są zarówno większe, jak i bardziej agresywne, więc zdarzały się momenty, podczas najbardziej chaotycznych awantur, kiedy chciałem mieć lepszą kontrolę nad moją