Wyjątkowy dział dla wyjątkowego gracza jaki stanowią gry hacked - zobacz co czeka na Ciebie w tego rodzaju rozrywce i odgadnij przeróżne zagadki jak i też włam się do pilnie strzeżonego skarbca. Tam, gdzie pierwsza gra dała nam fantastyczny odpowiednik Europy kontynentalnej, Total War: Warhammer 2 zawiera zmutowane analogie obu Ameryk, Afryki i Wielkiej Brytanii, a także kontynent w kształcie podkowy w środkowym Atlantyku zwany Ulthuan, ojczyznę Wysokie Elfy. Łamie ocean ładnie, więc nie patrzysz na statek przez 50 zwojów, aby dostać się gdziekolwiek, chociaż jest też mnóstwo zatopionych galeonów skarbów i zaginionych wysp oraz martwych potworów, które napotkasz po drodze. Za każdym razem, gdy żeglujesz, zaczyna się opowieść, która jest przyjemnym sposobem na ożywienie, bez konieczności dodawania walki morskiej.
Oprócz tego, że jest centrum oceanu, Ulthuan jest centrum kampanii. W grze Warhammer 2 możesz wygrać dzięki staromodnej dominacji lub osiągnięciu celów wymaganych do przejęcia kontroli nad wielkim wirem, cyklonem magicznej energii unoszącym się nad wyspą w środku Ulthuan, którą cztery grywalne frakcje chcą kontrolować za pomocą sekwencja rytuałów. Zapewnia więcej struktury do gry, a ponieważ każdy jest po tym samym, to przypomina bardziej wyścig.
Total War: Warhammer podkreślił różnice między swoimi armiami fantasy. Wampirzy Hrabia nie mieli oddziałów rakietowych; Krasnoludy nie miały czarodziejów; a Greenskins nie miał spodni.
W historycznych grach Total War frakcje są zazwyczaj bardzo podobne, co pomaga je wyrównać. Total War: Warhammer podkreślił różnice między swoimi armiami fantasy. Wampirzy Hrabia nie mieli oddziałów rakietowych; Krasnoludy nie miały czarodziejów; a Greenskins nie miał spodni. Te kontrasty spowodowały różnice w strategii, które dały mu więcej życia, a odtworzenie kampanii stało się znacznie przyjemniejszą perspektywą niż przy wybieraniu nieco innych japońskich klanów. W związku z tym zdominowałem ponad 200 godzin w pierwszej grze, chociaż DLC pomogło wydłużyć tę długowieczność.
Na pierwszy rzut oka cztery frakcje Warhammera 2 wydają się mniej różniące się od siebie. Są dwa smaki Elfów, Wysokich i Mrocznych oraz dwóch rodzajów zwierząt-ludzi-dinozaurów-Lizardmenów i szalonych naukowych szczurów zwanych Skavenami. Wszyscy są dobrzy w magii, wszyscy mają mieszankę specjalistów od bijatyki i dystansu. W grze są one bardziej różne od oczekiwanych. Podobnie jak armie dodane do pierwszej gry jako DLC, szczególną uwagę zwrócono na mechaniczną odrębność w obu bitwach i kampanii.