Hallowen to święto duchów i zombie. Zagraj w nasze gry i sprawdź, czy odnajdziesz się w tym pełnym emocji klimacie. Kiedy po raz pierwszy zacząłem grać, trzymałem się łatwych misji na statkach, które miały tylko kilku słabo wyposażonych strażników. Wyruszyłem ze stacji w "kapsule", wyspecjalizowanego statku, który łączy się ze śluzami większych statków, jak kleszcz, i wróciłem do domu za minutę lub dwie. Nawet za pomocą klucza można było łatwo przebić się przez przypadkowo wygenerowane korytarze, powalając strażników w drodze do celu.
Ale teraz, zbliżając się do 20 godzin gry, wyzwanie Heat Signature jest zniechęcające. Strażnicy są wyposażeni w tarcze i zbroje oraz grupują się w grupy. Czasami eksplodują po śmierci lub mogą natychmiast teleportować się na podejrzane odgłosy. Działka strażnicze blokują całe korytarze, a specjalne modyfikatory misji mogą nagradzać mnie dodatkowym wynagrodzeniem, jeśli zastosuję się do ograniczeń, takich jak brak alarmów lub pozostawianie świadków przy życiu.
Właśnie wtedy Heat Signature jest najtrudniejszą rzeczą, z której często powstają najlepsze anegdoty. Podobnie jak Spelunky, czasami prosta interakcja może mieć zaskakujące konsekwencje. Pewnego razu wystrzeliłem granat w grupę strażników i kiedy wybuchł, spowodował, że jeden z ich pistoletów odrył się od ściany i przypadkowo rozładował. Kula przeleciała w sąsiednim pomieszczeniu, w którym byłem, i uderzyła w ogniwo paliwowe za mną. To wszystko zdarzyło się w ciągu sekundy i zauważyłem tylko, co poszło nie tak, ponieważ ogniwo paliwowe świeciło. Nie miałem dość czasu, aby uciec przed zbliżającą się eksplozją, więc włączyłem moją tarczę awaryjną, aby przetrwać wybuch, ale natychmiast znalazłem się wyssany w kosmos, gdy cały pokój eksplodował.
Naprawdę cieszę się, że w służbie zabawy i eksperymentowania Heat Signature jest dość wyrozumiały. Pierwsze uderzenie razi cię nieprzytomnym, ale strażnicy zawsze wyrzucają cię ze śluzy, a nie kończą. To daje ci chwilę na zdalne sterowanie twoją kapsułą i zgarnięcie twojego ciała z powrotem, aby spróbować ponownie - choć z mniejszą ilością czasu, jeśli znowu zostaniesz ranny. Ale kiedy w końcu umrzesz, ty i twój sprzęt odeszli na dobre, i musisz kontynuować grę z nową postacią.
Jeśli zostaniesz złapany, nowi rekruci będą często pojawiać się z osobistą misją, aby cię uratować, pozwalając ci dalej grać jako schwytana postać. Jest nawet fajna funkcja, w której postacie mogą pojawiać się w grach z przyjaciółmi Steam, aby mogli ratować i bawić się.
Rzadko jednak zabija się lub zdobywa niespodziewaną konsekwencję. W gorączce akcji - lub gdy coś poszło nie tak - zawsze mogę zatrzymać się i zaplanować następny krok. Walki w grze Heat Signature to przyjemne, zatrzymujące się tempo akcji o ułamku sekundy, po której następuje sekunda uważnej refleksji. Ta minuta skupienia jest bardzo satysfakcjonująca. Poklepałbym strażnika kluczem, zatrzymałbym się, przerzuciłbym do pistoletu, strzelił kolejny, zatrzymałam się, teleportowałam za trzecim strażnikiem, zatrzymałam się i położyłam u jego stóp pułapkę Usterki, która teleportuje go do zimnej próżni poza kadłubem statek, pozostawiając go w stanie uduszenia, gdy skończył mu się tlen. Mimo to, chciałbym, aby AI wroga było trudniejszym zadaniem. Zawsze patrolują i przemieszczają się w sposób przewidywalny, a czasem miało to podważyć trudną misję, wybierając je pojedynczo podczas patrolowania.