Zagraj online w Uno z komputerem i innymi przeciwnikami. Zobacz kto z Was okaże się wygranym. Talia składa się z kart zwykłych 19 czerwonych kart ponumerowanych od 0 do 9 (jedna karta z numerem 0 oraz po dwie karty z numerami od 1 do 9) 19 zielonych kart ponumerowanych od 0 do 9 (jedna karta z numerem 0 oraz po dwie karty z numerami od 1 do 9) 19 niebieskich kart ponumerowanych od 0 do 9 (jedna karta z numerem 0 oraz po dwie karty z numerami od 1 do 9) 19 żółtych kart ponumerowanych od 0 do 9 (jedna karta z numerem 0 oraz po dwie karty z numerami od 1 do 9) (znane są talie gdzie nie występują karty o numerze 9, mamy więc po 18 kart od 0 do 8) oraz kart funkcyjnych 8 kart stopu (Skip) po dwie z każdego koloru 8 kart zmiany kierunku (Reverse) po dwie z każdego koloru 8 kart +2 (Draw Two) po dwie z każdego koloru 4 czarne karty +4 ze zmianą koloru (Draw Four Wild) 4 czarne karty zmiana koloru (Wild) Na początku gry rozdaje się po 7 kart każdemu graczowi i jedną z talii kładzie się na środek. Grę rozpoczyna osoba po lewej stronie rozdającego. Gracz musi dopasować swoją kartę numerem, kolorem lub symbolem do odkrytej karty. Jeżeli gracz nie posiada żadnej karty pasującej do tej odkrytej, musi pociągnąć kartę z talii. Jeśli wyciągnięta karta pasuje do odkrytej, jeszcze w tej samej kolejce gracz może ją dołożyć. Jeżeli nie – ruch ma kolejny gracz. Nie ma przymusu w dokładaniu kart. W talii są także karty specjalne takie jak Skip, Reverse, Draw two, Draw four i Wild. Skip (jak 4 w makao) - następny gracz traci (stoi) kolejkę Reverse (jak As w kunjo) - karta zmieniająca kierunek gry Draw Two - następny gracz bierze dwie karty Draw Four Wild - zagrywający kartę deklaruje zmianę koloru na dowolnie przez siebie wybrany, następny gracz bierze 4 karty, oraz traci kolejkę Wild - zagrywający kartę deklaruje zmianę koloru na dowolnie przez siebie wybrany (jeden z kolorów dostępnych w grze) Karty Skip, Reverse, Draw two można kłaść tylko do określonego koloru - natomiast karty Draw four i Wild można kłaść na dowolną kartę. Jeżeli gracz zostaje z jedna kartą na ręku musi krzyknąć UNO! (co oznacza jeden). Jeżeli tego nie zrobi musi dociągnąć 2 karty, ale tylko wtedy, gdy chociaż jeden z graczy zauważy jego przeoczenie. Wygrywa ten, kto pierwszy pozbędzie się wszystkich kart. Celem gry jest zdobycie 500 punktów. Punkty są przyznawane graczowi, który pozbędzie się w danym rozdaniu wszystkich swoich kart z ręki zanim uczynią to przeciwnicy. Gracz, któremu się to uda otrzymuje punkty za karty, z którymi zostali na ręku jego przeciwnicy.
Aktualna ocena gry: 4,8/5 (5 oceniana razy)
Dodane komentarze do tej gry (2):
boze uno uno uno uno uno uno ruham kucyka i dawda czeha pozdrawiam basie i marka kocham moja dziewczyne michałka a oina minionki ona mnei nie kocha ruham kuca
Dodał(a): twujwymarzonyfvckboy2137
Więcej odnośnie zasad do gry
Oprócz oryginalnej wersji istnieje wiele wariacji i specyficznych zasad tej gry z wykorzystaniem w/w talii.
Graczy może być od 2 do 10.
Na początku gry rozdaje się po 7 kart każdemu graczowi i jedną z talii kładzie się na środek. Grę rozpoczyna osoba po lewej stronie rozdającego. Gracz musi dopasować swoją kartę numerem, kolorem lub symbolem do odkrytej karty. Jeżeli gracz nie posiada żadnej karty pasującej do tej odkrytej, musi pociągnąć kartę z talii. Jeśli wyciągnięta karta pasuje do odkrytej, jeszcze w tej samej kolejce gracz może ją dołożyć. Jeżeli nie – ruch ma kolejny gracz. Nie ma przymusu w dokładaniu kart.
Dodał(a): mikas
« poprzednia 1 następna »
Dodaj Komentarz: